Eventyr

Möten som skapar skillnad. Live, digitalt & socialt

Vilka är TAPAUS?

March 6, 2020

För några månader sedan bildade Eventyr tillsammans med Finska Tapaus Nordens största Eventbyrå.

”Vi kommer nu kunna erbjuda en helt annan bredd och spets på Nordisk nivå. Något som våra kunder eftersökt och där vi också särskiljer oss från övriga konkurrenter. Vi har redan hittat synergier och har en handfull kunder som vi jobbar ihop med” säger Niclas Rahm CCO Eventyr.

Ni är säkert nyfikna på att lära känna TAPAUS bättre så vi tog ett snack med Timo Aalto, VD på TAPAUS .

  1. Timo, du grundade TAPAUS för 10 år sedan. Vad var det som fick dig att vilja gå ihop med Eventyr?
    – Jag var imponerad av er kultur, er personal och den starka passionen ni har för ert arbete.
  2. Vad skulle du säga är skillnaden mellan TAPAUS och Eventyr?
    – Vi har lite olika erbjudanden. Eventyr är väldigt starka inom B2B, B2E som stärks av sociala medier och digitala lösningar. TAPAUS starkaste erbjudande är inom expos och B2C. Men efter att ha träffat nästa alla på Eventyr så inser jag att vi har fler likheter än olikheter.
  3. Mer konkret, hur ser hopslagningen mellan TAPAUS och Eventyr ut?
    – Målet vi satte upp för första året var att ha en handfull gemensamma kunder som jobbar nordiskt redan i år, det tog oss 4 veckor att fylla så nu får vi hitta nya mål. Våra kunder är de stora vinnarna i det här förvärvet inte nu när både idéer och kompetenser förstärks.
  4. Vilka trender eller förändringar har industrin upplevt under de senaste åren och vad ser du framåt?
    – Möten och event kommer att bli ännu viktigare framöver och även efterfrågan på ökad kreativitet och hållbara över tid mätbara mål.
  5. Ryktet säger att ni hade hönor på kontoret, är det sant?
    – Ja det stämmer. En sommar hade vi ”Tapaus Therapy Chickens”. Vi har stressiga yrken och forskning visar att djur har en förmåga att minska stress. Att ta hand om hönorna var väldigt populärt och äggen var verkligen en unik present på kundmötena.
  6. Lär oss några stora JA och Nej när det gäller att göra affärer i Finland.
    – Kramas är JA och långa meningar med dolda budskap mellan raderna är NEJ.
  7. I Sverige är vi stolta över Spoitify, Abba, Max Martin, Ikea, Volvo, Zlatan och spettekaka. Vad är ni stolta över?
    – Vi är stolta över Lordi 😊 Mobilspel som Clash of Clans, HayDay, Angry Birds och Brawl stars. Vi är också stolta över vårt skolsystem och världens yngsta kvinnliga premiärminister.

Relaterat