Framtidens kunder

Vad skulle du fråga framtidens kunder om du hade chansen? I samband med ICAs 100års jubileum fick Eventyr uppdraget att skapa ett möte om framtidens kunder och mat. Inför Framtidsmötet genomförde analysföretaget Quattroporte en unik undersökning på 00-talister. Många av deras värderingar idag kan via forskning omsättas i framtida kundbeteende.

Framtidsmötet hade 1600 inbjudna leverantörer, partners, journalister och influencers. Jesper Rönndahl och Brita Zackari intervjuade forskare, experter och lät även två 00-talister åka tidsmaskin 25 år in i framtiden. Enligt rapporten kommer 00-talisterna i framtiden lägga över ansvaret på rätt/riktigt och nyttigt på butikerna. De kommer inte vilja välja mellan nyttigt och gott, de vill ha båda. Glädjande nog kommer de dessutom föredra närproducerat och vilja äta middag med sin familj UTAN mobiltelefonerna på bordet.

Framtidsmötet blev nominerat som Sveriges främsta B2B-event i Gyllene hjulet.

För mer info kontakta Lisa Knapp eller Kristoffer Schjött-Quist. Rapporten om Framtidens kunder och framtidens mat finns fortfarande att att ladda ner på ICA:s webbsida.

[addtoany]
Copyright © 2021 Eventyr