Eventyr

Möten som skapar skillnad. Live, digitalt & socialt

Netsuite släpper sin första awareness-kampanj

January 9, 2019

Det molnbaserade affärssystemet Netsuite vill hitta en sexig profil för en osexig produkt Därför vänder man sig till Eventyr som tagit fram bolagets första awareness-kampanj.

Det molnbaserade affärssystemet Netsuite riktar sig i första hand till startupsektorn. När startupkonferencen Slush strax innan jul tog plats i Helsingfors passade man därför på att lansera det nya kommunikationskonceptet “Easy as”. Målet med det nya konceptet är att presentera Netsuites lösning som enklare än konkurrenternas och samtidigt hitta en lite sexigare profil. Konceptet är framtaget av Eventyr.

– Vi har valt att totalt vända upp och ner på det slätstrukna uttryck som annars finns i branschen. Vill man särskilja sig på varumärkesnivå idag måste man vara kreativ, tänka nytt och våga ta sig an en vinkel som ingen annan gjort förut, säger Niclas Rahm, creative director på Eventyr.

Den inledande kampanjen består av fyra huvudfilmer, SoMe-annonser, webb- och utomhus samt ett interaktivt mässkoncept.

– Vi älskar verkligen konceptet “Easy as”. Det beskriver den samlade känslan av hur en bra partner bör vara för ett företag. En följsam vän som underlättar vardagen och inte krånglar. På ett lättsamt och lite annorlunda sätt vill vi visa att NetSuite är riktigt bra på att erbjuda en enkel lösning. Detta är också något som vi hela tiden strävar efter att utveckla ännu mer, säger Catja Karlsson, marknadschef på Oracle Netsuite.

Arbetsgrupp:

Kund: Oracle Netsuite

Kampanj: “Easy as” som rullar ut i digitala kanaler I början av 2019

Arbetsgrupp Eventyr:

Jennie Barkselius, Client Director

Niclas Rahm, Creative Director

Mårten Diktonius, Head of concept

Peter Hammarstrand, Art Director

Kristina Svallingson, Copywriter

Sally Jönsson, Project Manager

Relaterat