Eventyr

Möten som skapar skillnad. Live, digitalt & socialt

Eventyr/Tapaus stärker upp sitt strategiska erbjudande

September 15, 2020

Event- och kommunikationsbyrån Eventyr/Tapaus växlar upp och anställer kommunikationsstrategen Martin Lee som ny Content strategist.

Martin Lee kommer närmast från konsultuppdrag som strategicoach på H&M men har lång erfarenhet som både copywriter och planner från reklam- och eventbranschen, bl a på Nine Yards och Occasion. Han undervisar även sedan många år på Berghs School of Communication där han bl a varit kursansvarig för strategisk kommunikation på PR-programmet.

– Vi har försökt få över Martin i drygt ett års tid och nu hittade vi till slut ett upplägg som passade alla inblandade. Det känns väldigt bra att få in en så pass senior person i takt med att våra kunder både ser värdet och har ett allt mer ökat behov av både strategisk och taktisk kommunikation. Detta ligger också helt i linje med att vi växlar upp verksamheten tillsammans med våra finska ägare, säger Mårten Diktonius, content director på Eventyr/Tapaus.

Vad lockade med Eventyr?

– Det handlar såklart mycket om personkemi och kultur. Jag har ju redan samarbetat med Eventyr som konsult så det föll sig ganska naturligt att utöka det till något mer permanent. Sen händer det väldigt mycket spännande i och med att branschen nu digitaliseras på allvar. Det känns nästan som ett paradigmskifte. I det ingår även samgåendet med Tapaus som ju innebär en helt ny resa för byrån som jag självklart vill vara med på, avslutar Martin. 

Relaterat