Eventyr

Möten som skapar skillnad. Live, digitalt & socialt

Eventyr är ett av Sveriges snabbast växande företag!

November 6, 2019

Dagens Industri har utsett Eventyr till ett gasellföretag vilket innebär att man har mer än fördubblat sin omsättning de senaste fyra åren.

Det har varit några intensiva men spännande år för Eventyr. För ett par år sedan valde man att positionera om varumärket samt förtydliga och utöka erbjudandet. Med en tydlig idé och stark tro på hur marknaden skulle utvecklas inleddes ett hårt arbete med att implementera den nya varumärkesstrategin. Detta mottogs väl av Eventyrs befintliga kunder och har även lockat flertalet nya kunder och nyckelpersoner till byrån.

” Vi är superstolta över denna Gasellutmärkelse. Varje år utses färre än 1% av alla Sveriges aktiebolag till gaseller och att vi är en av dom känns fantastiskt. Det är ett fint kvitto på att våra kunder tror på det vi gör. Hela teamet på Eventyr jobbar hårt med att leverera smarta lösningar live, digitalt och socialt varje dag vilket har gett fina resultat både för oss och våra uppdragsgivare säger Sofi Franzén, VD och en av grundarna av Eventyr.”

Om DI Gasell

Gasellundersökningen av Dagens Industri rankar Sveriges mest framgångsrika företag i 21 län. Undersökningen bygger på företagets fyra senaste årsredovisningar. Mindre än 1 procent av Sveriges aktiebolag uppfyller kraven för att få kallas Gasellföretag. För att utses till Gasell måste företaget uppfylla alla kriterier. DI gör dessutom en helhetsbedömning av bolaget där ytterligare parametrar som visar på sund verksamhet vägs in.

En nettoomsättning som överstiger 10 miljoner kronor, enligt den senaste årsredovisning

  • Minst tio anställda, enligt den senaste årsredovisningen.
  • Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret i den fyraåriga undersökningsperioden.
  • Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren.
  • Ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra senaste räkenskapsåren.
  • I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
  • Sunda finanser.

”Det finns flertalet nycklar till de senaste årens framgångar men en av de viktigaste faktorerna är att vi hittat en modell som verkligen utmanar branschens gamla sanningar. Vi försöker hela tiden stretcha, ifrågasätta och se kritiskt på våra egna leveranser. Vi vägrar att nöja oss med lagom eller helt okej. Våra kunders värld snurrar snabbt där ute och därför är det otroligt viktigt att hela tiden vara påläst och nyfiken för att kunna konsultera dom bästa och rätta lösningarna. Man måste hela tiden våga ifrågasätta sig själv, sin kund och sin bransch med nya perspektiv säger Niclas Rahm, Creative Director på Eventyr.”

Relaterat