Digitaliserade kunder nominerade till Gyllene Hjulet

Varje år genomför företaget Coca Cola European Partners en så kallade marketvisit. Syftet är att alla i bolaget skall få ännu större förståelse för sina partners och få nya insikter om sina slutkunder. Eventyr fick utmaningen att genomföra Europas största marketvisit, i Uppsala, med 6 tillgängliga butiker, på 2 timmar med 700 deltagare…

Tillsammans med Eventyrs digitala konceptteam utvecklades 10 digitala kundupplevelser i Agumented Reality /förstärkt verklighet (samma teknik som används i Pokemon GO). 72 team fick besöka 3 fysiska butiker och träffa 10 virtuella kunder/experter. I AR-upplevelsen placeras virtuella personer på platser i anslutning till kundupplevelsen. AR-upplevelsen startar när deltagarna håller upp sin iPad eller telefon mot en bestämd plats. Totalt skapades drygt 9000 marknadsinteraktioner på 2 timmar.

Europas största marketvisit var en del av Coca Colas interna Sverigekonferens som genomfördes i december 2017. Konferensen är nu nominerad i Gyllene Hjulet till årets bästa interna event.

För mer inom om AR i konferenser kontakta Kristoffer, Henrik eller Niclas

 

[addtoany]
Copyright © 2021 Eventyr