Eventyr

Möten som skapar skillnad. Live, digitalt & socialt

Dags att ta position

April 15, 2020

Efter att vi människor processat första delen av en kraftig förändring kommer vi till nästa fas som är acceptans. "Det är vad det är", brukar vi Svenskar som bekant ofta säga. Men alla säger inte så, vissa av oss lägger nu istället vårt fokus på nästa steg. Anpassning men framför allt utveckling.

För det är nu vi på allvar kan skapa nya vanor och sanningar.

Vi vet alla om hur jobbigt det annars kan vara. Att börja träna, sluta röka osv. Vissa forskare säger att det tar 30 dagar att skapa en ny vana, en ny rutin, och kanske är det sant. I så fall så är det hög tid att göra något av den chansen vi nu har. Men vad ska vi då göra?

Jo, befäst eller sätt dig i den position du vill vara i med ditt varumärke. Det har aldrig varit ett bättre läge än nu. Överraska genom att gå in och äg ett ämnesområde, ett initiativ eller en sakfråga.

Om du inte redan har gjort det, se till att bygga upp din Brand Story. Antingen när det gäller ditt employer brand med vilket du engagerar dina medarbetare och attraherar nya. Eller ditt Business brand med vilket du stärker relationer med kunder, leverantörer och andra intressenter på din marknad.

Hör av dig till mig eller några av mina kollegor så berättar vi hur du ska göra.

Mårten Diktonius, Content Director på Eventyr:
marten.diktonius@eventyr.se
+46 (0) 70-677 85 50

Relaterat