Eventyr

Möten som skapar skillnad. Live, digitalt & socialt

Söderberg & Partners

Plats Svenska mässan/Gothia Towers

Antal 800 personer från hela landet

Uppdrag/Utmaning:

Kunden är inom flera områden största spelaren på marknaden och när de inte längre kan ha samma frekventa nykundanskaffning behöver de bredda den kundstock de redan besitter. Varje kund behöver därför köpa flera tjänster. Utmaningen ligger i att få medarbetarna att förstå detta, att nyckeln till den framtida tillväxten ligger i cross selling.

Lösning:

Efter ett brandtal av bolagets vd om värdet av cross selling och samarbeten började ett interaktiv pass för att skapa en känsla av att det här gör vi tillsammans. Med hjälp av ett interaktivt verktyg involverades alla 800 deltagare på kickoffen till att svara på frågor om vilka utmaningar som finns och hur de kan lösas för att få ett effektivt cross selling-arbete i vardagen. Nyckeln till att få medarbetarna intresserade var att de själva får bestämma hur bolaget ska arbeta med det framåt.

Resultat:

Passet resulterade i över 300 lösningar på utmaningen med cross selling, en massa diskussioner som fortfarande pågår och framförallt ett engagemang som inte setts tidigare.